Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף כלבים על ידי משחקים

המטרה באימונים הראשונים היא לגרום לכלב שלך לאהוב אותך. המאמר הבא נכתב במיוחד במחשבה על גורים מגזעים קטנים של כלבים כמו פודל ננסי, בולדוג צרפתי, או יורקשייר טרייר כי בד"כ אלו כלבים שאוהבים לשחק כל היום, אבל כמובן שחלק מהכתוב כאן מתאים לכל כלב פעלתן שאוהב אנשים. כדי לאלף כלב כהלכה, כדאי שנזכה באמונו ובאהבתו. אך קחו גם זאת בחשבון: אילוף כלבים הופך לקל הרבה יותר כשמצליחים לשמור על הלימוד חיובי ומהנה.

משחקים הם דרך נהדרת לשעשע את הגור שלך (ואת עצמך). כך תוכל ללמד את הכלב, שיעור אחר שיעור, בצורה כיפית. תכנן מראש את המשחקים והכן כיס מלא חטיפים טעימים. משחקי אילוף עם גורים צריכים להיות קצרים. אל תדרוש ממנו קשב מעבר ליכולת של גורים והשתדל שלא לעייף אותו יותר מדי.

רעיונות למשחקים עם כלבים

ת'פוס תכלבלב

משחק שעוזר ללמד את הפקודה "בוא". תיאור המשחק: שני אנשים יושבים על הרצפה במרחק של בין 6 ל 8 מטרים, אדם אחד מחזיק ומלטף את הגור ואילו השני קורא לו: "רקסי, רקסי, בוא!" בקול שמח. כאשר הגור מגיע בריצה , יש לתגמל אותו בחיבוקים גדולים ולצ'פר אותו בחטיף טעים. חיזרו על המשחק מספר פעמים – בלי להגזים עם זה.

אתה יכול להוסיף למשחק כדור או צעצוע. זרוק אותו לעבר הגור. כשהוא מרים אותו, חלוק לו שבחים, תן לו חיבוק וחטיף כדי שהוא יעזוב את הצעצוע, ואז מסור אותו אל האדם השני. אפשר לחזור על הפעולה מספר פעמים.

 גרים במרכז הארץ ומעוניינים במאלף כלבים? הזמינו מאלף כלבים במרכז

מחבואים

עוד משחק שמלמד את הפקודה "בוא". אפשר לשחק את המשחק הזה בחוץ, בחצר, או בכל אזור בטוח אחר. כאשר הגור לא שם לב, הסתתר מאחורי עץ או שיח. הצץ כדי לראות מתי הוא מבחין שנעלמת לו. ברגע שהוא יגלה, הוא ירוץ לכיוון המחבוא שלך ויימצא אותך. ברגע שהוא מתקרב, צא מהמחבוא, שב על הרצפה כדי שתהיה בגובה שלו, ובזרועות מושטות קרא לו :"בוא!" זו טכניקה מעולה שגם מלמדת את הגור שלך לסמוך עליך.

איפה הצעצוע?

התחל על ידי הצגת אחד הצעצועים האהובים עליו. שאל את הגור "איפה הצעצוע?" ותן לו לקחת את זה. חזור על הפעולה מספר פעמים. לאחר מכן, כשהקור נמצא במרחק מה ממך, הראה לו לרגע את הצעצוע ומיד הסתר אותו. שאל אותו שוב "איפה הצעצוע?". הגור יבוא לחפש. שבח אותו מאוד כאשר הוא מוצא את הצעצוע. חזור על פעולה מספר פעמים. לבסוף, הסתר את הצעצוע בלי שהגור ייראה ותן לריח להוביל את הגור אל הצעצוע. סמוך על האף שלו, הוא ימצא את הצעצוע שלו. גורים בדר"כ אוהבים להשתעשע עם בעליהם. משחקים הם כלי עזר ממדרגה ראשונה באילוף הכלב, ואחת הדרכים הטובות ביותר לומר לגור שלך שאתה אוהב אותו.

תפריט נגישות