Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כך תבחרו שם שמתאים לכלב שלכם

המאמר הבא מיועד עבור מי שקונה או מאמץ כלב חדש.

מדוע חשוב לבחור שם שמתאים לכלב?

מכירים את התופעה הזו? אתם יוצאים עם הכלב לטיול בשכונה… ואחד הדברים הראשונים שאנשים שואלים אתכם לגביו זה השם של הכלב שלכם. מסיבה כלשהי, נדמה שמעניין אותם לדעת את השם שלו יותר מאשר את השם שלכם. מכאן נובע שהשם שאנו בוחרים לכלב שלנו מהווה מרכיב חשוב במפגש ובהיכרות עם אנשים חדשים. השם שאנחנו בוחרים לכלבים שלנו מעיד עלינו לא פחות מאשר הוא מעיד על הכלב עצמו. מה שבטוח – כלב בשם "נץ" יזמין תגובה שונה מאוד מאשר כלב בשם מתוק כמו "שוקו".

אל תמהרו

קחו את הזמן עם בחירת שם לכלב שלכם. שימו לב לתחביבים שלו, לרמות האנרגיה שלו. המתינו מעט כך שתוכלו להכיר את הכלב לפני בחירת השם. על בסיס היכרות זו יכולים לצוץ השמות המתאימים ביותר.

כיצד לבחור את השם הטוב ביותר עבור הכלב שלך

איפה אפשר למצוא רעיונות יצירתיים לשמות של כלבים?
כאשר מחפשים שמות כלב, ישנם כמה מקורות שאפשר לפנות אליהם…

דמויות ספרותיות / קולנועיות – תוכלו לקבל כמה רעיונות יפים מהסרטים או הספרים (או המשחקים) האהובים עליכם. בחרו את הגיבור הבדיוני המתאים ביותר בהתאם לאישיות ו/או המראה של הכלב.

סלבס – עוד כיוון מחשבה מעניין הוא לקרוא לכלב על שם של אישיות מפורסמת ומעוררת השראה, או דמויות היסטוריות. אפשר לחשוב בכיוון של מנהיגים כמו אלכסנדר הגדול, קרל הגדול, או נפוליאון בונפרטה. אפשר לחשוב על ממציאים כגון אדיסון או דה וינצ'י. אפשר לחשוב על משוררים, סופרים, מוזיקאים, כוכבי קולנוע, או גיבורי ספורט.

לפי מדינות – גזעי הכלבים מגיעים במקור ממדינות שונות. אפשר לבחור את השם לפי משהו שקשור לאותה מדינה ממנה הגיע הגזע אליו משתייך הכלב שלכם.

כוכבים וגופים שמימיים – ולבסוף, מאגר בלתי נדלה לשמות כלבים נמצא ממש מעלינו, בשמי הלילה והכוכבים המאכלסים אותם. מכוכבים וגופים שמימיים אחרים. שמות לדוגמא: כוכב, פלוטו, אורנוס, ועוד.

שמות פופולריים לכלבים

אמנם זוהי לא בהכרח האפשרות המומלצת ביותר אך זה בהחלט יכול לחסוך לכם מאמצים רבים. בחירה מתוך רשימת שמות פופולריים, עשויה לקצר את דרככם אל השם הנכסף. דוגמאות לשמות כאלו: פונצ', אייס, אנג'ל, לייקי, אוסקר, צ'יפ, אלפא, ליידיי, סינדי, שלגון, בל, בלה, לאס, סיסי, ליליאנה, דולצ'י, בלאק, לוצי, במבה. שמות נוספים לכלבים ניתן למצוא כאן.

למען השם…

בבואכם לבחור שם לכלב שלכם, רוב הסיכויים שאתם בסך הכל רוצים של יצירתי, משעשע, שלא יביך אתכם לומר אותו בקול מחוץ לבית – אלא שמומלץ לחשוב קצת יותר לעומק. אידאלית, בעת בחירת השם יש לקחת בחשבון גם את הנקודות הבאות:

  1. שם שיהיה קל יותר לאלף באמצעותו את הכלב
  2. שם שיעזור להפוך את הכלב לממושמע יותר
  3. שם שיתאים לגור שלכם גם כשהוא יתבגר

טיפים נוספים לבחירת שם לכלב

סקרים שנערכו בנושא הראו ש-1 מתוך 5 בעלי כלבים מעוניין לשנות את שם הכלב במהלך השנה הראשונה עם הכלב. לפניכם מספר הצעות שיעזרו לכם להימנע מטעויות שאנשים מתחרטים עליהם בבחירת שם.

  • לכלבים קל יותר לזכור שמות קצרים – שמות בעלי הברה אחת או שתיים הם הטובים ביותר.
  • קל יותר לאלף כלבים בעלי שמות קצרים.
  • בחרו שם שקל לצעוק אותו – זה יתברר כשימושי בהמשך הדרך.
  • אל תבחרו שם שיביך אתכם מול אנשים. גם אם אתם חושבים שזה שם מצחיק, לא בטוח שכולם יצחקו.
  • הקפידו לבחור שם שיתאים לאישיות של הכלב שלכם. "ברק" אינו שם טוב לכלב שאוהב לישון כל היום.
  • אל תבחרו שם שנשמע דומה מדי לפקודה כגון "שב", "ארצה" וכו'. זה יבלבל את הכלב שלכם כשתנסו לאלף אותו.
  • למרות הפיתוי למצוא לכלב שם פופולרי, יש בזה גם חיסרון גדול. למשל – הכלב עשוי לברוח בכל פעם שהוא שומע שקוראים בשמו – גם כשקוראים לכלב אחר (זה עלול לקרות בפארק או בים).
  •  אל תבחרו שם שתיאלצו להסביר את משמעותו לאנשים. זה יכול להיות משעשע בהתחלה לתת לכלב שם שרק אתם מבינים את משמעותו אבל בהמשך אתם עלולים לגלות שזה מאוד מתיש להסביר לכולם את משמעות השם שבחרתם.
  • בחרו שם שאתם אוהבים. אחרי הכל, זהו הכלב שלכם, ואתם הולכים לבלות הרבה זמן איתו, כדאי שזה יהיה שם שנעים לכם איתו.

תפריט נגישות