Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף בולדוג צרפתי

בולדוג צרפתי (French Bulldog) הוא בולדוג קטן. לפי שמו אפשר להניח שמקורו בצרפת, אך למען האמת מקורו באנגליה. לפי האגדה, בזמן המהפכה התעשייתית בצרפת, מהגרים אנגליים אשר חיפשו עבודה הביעו עימם כלבים אלו אשר למורת רוחם זכו לכינוי בולדוג צרפתי.

מכל מקום הכלבים מגזע זה השתלבו טוב בצרפת וכיום יש רבים מהם בכל העולם. מדובר בכלב נמרץ, שובב ומלא באנרגיות. רוחש חיבה לבעליו ולילדים. כמי שזכה למעמד של בן לוויה, גזע זה עוצב להיות גזע עליז וחברותי. גופו מוצק וקטן, אוזניו גבוהות (אוזני עטלף) ופניו קצרות.

>>>אולי יעניין אתכם גם בולדוג אמריקאי

בולדוג צרפתי – אילוף

כלבי בולדוג צרפתי עלולים להיות די עקשניים. עקשנות זו יכולה לייצר אתגר לבעלי בולדוג צרפתי. כלבים אלו יחסית רגישים לחום ומעייפים מהר יותר בהשוואה לגזעים אחרים. תוכנית האילוף צריכה להחשב בכך. תוכלו למשל לבחור מקומות מוצלים או קרירים יחסית ולתת לכלב לנוח בין לבין.

בולדוג צרפתי ידרש לעבור חינוך יסודי לצייתנות ולקבלת מרות, אם נרצה שיבין ויפעל לפי הכללים של העולם האנושי החדש שלו. למרות שבולדוג צרפתי לומד בקלות והינו בעל רצון עז לרצות, רמת האינטליגנציה שלו יחסית נמוכה. מכל מקום, אילוף זו הדרך היחידה לחיות בשלום עם כלב בבית. חינוך בולדוג צרפתי צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים במבנה להקה מטבעם, וככאלה, דרוש להם מנהיג. הבוס הראשון של הבולדוג צרפתי שלך היה אימו. לפני שהגור שלך עזב בית הגידול שלו, הוא למד שיעורי חיים מאמו ומאחיו. עכשיו אתה צריך לתפוס את תפקיד המנהיג ולהבהיר לו מה היא התנהגות ראויה במונחים שהמוח הכלבי שלו יבין. מנקודת מבט כלבית, אין הגיון בכללים אנושיים.

 

מתי כדאי להתחיל עם חינוך בולדוג צרפתי

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : 20 השבועות הראשונים לחייו של כל כלב הם התקופה המתאימה ביותר ללמידה. זהו גיל שבו המוח שלו במצב האופטימאלי ומסוגל לספוג כל שיעור, שלילי או חיובי.

רשמים חיוביים וסוציאליזציה נכונה בגיל זה הן קריטיות להתפתחותו ככלב בוגר. הכמות והאיכות של הזמן שאתה משקיע בצעירותו של הבולדוג צרפתי שלך בשלב זה תקבע איזה סוג כלב הוא יהיה.

מדעי התנהגות כלבים אומרים לנו כי כל התנהגות שמתוגמלת בפרס תחזור על עצמה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם קורה משהו משמח כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי ירצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר למוחו של גור הוא דרך קיבתו. שמור תמיד על כיסים עמוסים בחטיפים לגורים , כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כ שלילי, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע ש זה לא נכון). אם גור חופר בפח, אוכל מהאוכל שלכם או עושה כל דבר שגורם לו להרגיש טוב , הוא יחזור על פעולה זו. במצב כזה עליך לפקוח עין ולהשגיח. הוא צריך ללמוד מה טוב ומה רע דרך התגמולים והתיקונים שלך.

כלל מספר 1 באילוף גורים: הגור חייב ללמוד שאתה עכשיו כלב האלפא ומנהיג הלהקה החדש שלו.
כלל מספר שתיים : אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע מה זו התנהגות אנושית. זה לא דבר שמדבר אליו או מוכר לו.

באנגלית: French Bulldog

 

 

רוצים ללמוד עוד על אילוף? קראו עוד במדריך לאילוף כלבים.

תפריט נגישות