Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף האסקי סיבירי

העולים החדשים מרוסיה הקרה – לא רק ההולכים על שתיים

האסקי סיבירי הינו כלב חינני ויפה בעל פרווה צפופה שמקורו בסיביר הקרירה. במקור זהו כלב עבודה ושירות. גזע זה של כלבים טופח בתקופות קדומות יותר, כשעוד השתמשו במזחלות שלג כאמצעי תחבורה עיקרי ונזקקו לבעל חיים שיסחוב את המזחלת.

מדובר בכלבים בגודל בינוני, הנחשבים לערניים. האסקי לעיתים נראה מעט מסויג או מרוחק, אך אל לכם לטעות כי ברוב המקרים לא מדובר בחשדנות אלא למעשה ביכולת התבוננות מפותחת. האסקי סיבירי הוא כלב בעל כושר הבחנה גבוה מאוד שמזהה דברים מרחוק.

מבחינה אנרגטית, זהו גזע של כלבים נמרצים וידידותיים. בתור מי שהגיעו ממרחבים פתוחים ומהרי השלג של סיביר, האסקי סיבירי אוהבים מדי פעם לשהות במרחב פרטי משלהם.

כמו כל גזע אחר, כלבי האסקי סיבירי יצטרכו לעבור חינוך יסודי למשמעת וזאת על מנת שהכלב יבין ויציית לכללים של העולם האנושי. מבחינת אילוף, אימון לצייתנות זו הדרך היחידה לחיות בשלום עם כלב בבית. חינוך כלבי האסקי סיבירי צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כדור פרווה אנרגטי

ההאסקי הסיבירי הוא כלב בעל אופי נמרץ מאד, פעלתן ורווי אנרגיות, שאותן יש לתעל להתנהגות מתאימה, שכן חוסר פעילות וישיבה במקום תגרומנה מהר מאד להאסקי הממוצע, לאבד את סבלנותו ולהפוך לפגע רע עבור בעליו ועבור הסביבה בה הוא מתגורר.

אילוף כלבים מגזע האסקי סיבירי, שונה מעט מאילוף גזעים אחרים בעיקר בשל התכונות המיוחדות של הכלב, שבניגוד לגזעים אחרים נשאר כלב עבודה עד לעשורים האחרונים של המאה הקודמת, כך שרבות מתכונות האופי שלו עדיין קיימות בצורה מהותית לעומת כלבים שאיבדו את מקצועם המסורתי לפני מאות שנים.

מסרטי הקולנוע של הוליווד ישירות לסלון הבית שלכם

מאלפי כלבים מקצועיים רבים אוהבים לעבוד עם הגזע יפה התואר הזה, ודמיונו הרב לזאב, הביא לא פעם לשיתופו בסרטי קולנוע כתחליף לזאבים.

האינטליגנציה של הגזע נחשבת לגבוהה יחסית מה שהופך את אילוף ההאסקי הסיבירי לפעולה קלה יחסית, אולם עם האינטליגנציה הזו מגיעים גם מרץ בלתי נדלה, וחוסר יכולת של הכלבים מהגזע לשמור על ריכוז לאורך זמן.

הכלב דורש אילוף הכולל שגרת פעילות בעצימות גבוהה יחסית כמו ריצה ארוכה או גרירת משאות.

>>>אולי יעניין אתכם גם אילוף רועה בלגי

כלב חזק, אמין שכדאי לאלף נכון

האסקי סיבירי הוא כלב יפהפה שכל בעל כלב היה גאה להיות מלווה על ידו, אולם יש צורך לקחת בחשבון כי הגזע על כל קשיי הגידול והאילוף שלו, מצריך אזור מחייה רחב מאד, בעדיפות לבתים עם חצר גדולה, ובעיר לפעילות של שעה לפחות שתאפשר לכלב לרוץ ולפרוק את כמות האנרגיה העצומה שלו.

חלק לא מבוטל מהליך האילוף יוקדש למשמעת מרחוק, שכן ההאסקי אוהב לברוח כמעט מכל מקום, ותספיק לו ההזנחה הקלה ביותר, או חריץ הדלת הצר ביותר כדי לנצל את ההזדמנות ולברוח לכמה שעות של שוטטות פורקת אנרגיה.

ההאסקי הוא כלב חזק ובגודל בינוני, העלול לגרום נזק רב במקרה של תקיפת אדם, ולכן ישנה חשיבות לציון העובדה כי הוא אוהב לברוח, אילוף נכון ולימוד מקצועי לציות, עשויים בהחלט לסייע לבעל הכלב, לחסוך מעצמו את אי הנעימויות שלא לומר התביעות המשפטיות העשויות להיגרם לו כתוצאה מכך.

באנגלית: Siberian Husky

צריכים עזרה באילוף האסקי סיבירי? יותר מנשמח לעזור לכם!

תפריט נגישות