Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בני אדם או כלבים? מה אתם מעדיפים יותר?

אנו חיים בזמנים שבהם מקובל למצוא כלבים שחיים את חייהם בדירות מגורים, כחלק בלתי נפרד מהמשפחה. הם חיים איתנו בתוך הבית… אנחנו נותנים להם שמות, חוגגים להם ימי הולדת. מאלפים אותם ומלמדים אותם דברים. ואנחנו מאוד עצובים כשהם נפטרים. כך זה עם הכלבים שלי לפחות, יתכן שכך זה גם אצלכם.

כלבים הם נהדרים. אבל יש אנשים שלוקחים את זה צעד נוסף ואומרים שהכלבים יותר טובים מאנשים. כן – בחברת אוהבי כלבים, לא נדיר לשמוע כאלו הטוענים שכלבים טובים יותר מאנשים – או לפחות שהם באופן אישי מעדיפים להיות בחברת כלבים מאשר בחברת אנשים. מצד אחד, כן, יש כמה אנשים שפחות הייתי רוצה לבלות במחיצתם, אבל להעדיף כלבים על בני אדם? נראה לי מוזר. ראיתי פוסט איפשהו בזו הלשון:

למה אני מעדיף כלבים?

כלבים אינם גזענים

כלבים אינם מפלים אף אחד

כלבים אינם רעים

כלבים לא מתחילים מלחמות

כלבים אינם סקסיסטיים

כלבים לא משקרים

כלבים אינם צבועים

כלבים לא מסיתים לשנאה

כלבים אינם בני אדם

זה נראה לי מאוד עצוב. זה אפילו יותר עצוב כי מאות אנשים שיתפו את הפוסט הזה. לדעתי הפוסט הזה מדבר יותר בשם הבדידות, והחוויות האישיות של הכותב מאשר מוכיח את עליונותם של הכלבים עלינו. בעיניי יש בזה משהו מעליב.

כל הדברים ברשימה הזו כנראה נכונים, אבל הם יהיו נכונים גם ביחס לתינוק בן שנתיים. המדע אומר לנו כי זוהי השוואה טובה מבחינת היכולות הקוגניטיביות של כלבים, אז זה הגיוני. השאלה היא מי רוצה לחיות בעולם שיש בו רק תינוקות וכלבים?

יש דברים שכלבים או תינוקות לא יכולים לתת לנו, אלא רק אנשים בוגרים יותר. הנה רשימה קטנה שיצרתי:

למה אני זקוק גם לבני אדם?

כלבים לא נותנים עצות טובות

כלבים לא מבינים את התסכול שנובע מ 9 שעות עבודה

כלבים לא יכולים לעשות עבורי קניות

כלבים לא יכולים ללכת לקולנוע

כלבים לא יכולים להשתתף בדיון תוסס

כלבים לא יכולים לצחוק מהבדיחות שלי

כלבים לא מספרים לי בדיחות

כלבים אינם פרטנרים רומנטיים מתאימים

כלבים הם לא בני אדם

בהחלט מומלץ לאמץ גורי כלבים, להעריך את הידידות איתם, לפחד לאבד אותם. כלבים יכולים להיות סוג של אנשים בחיינו, הם יכולים לתת לנו הרבה. עם זאת, הם אינם תחליף לחברים ובני משפחה אנושיים. הם פשוט לא יכולים להיות. אולי מה שהופך כלבים לכל כך נהדרים זה שהם לא אנושיים. באופן דומה, מה שהופך בני אדם לכל כך נהדרים זה שהם לא כלבים.

תפריט נגישות