Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אילוף כלבי דוג דה בורדו

דוג דה בורדו הינו כלב בעל יכולות שמירה גבוהות. הדוג דה בורדו היה פופולרי מאוד בבתי אצילים בצרפת, בשל יכולתו לשמור ולהגן מפני כל מסתנן בלתי רצוי. יכולתו המוכחת להגן על רכוש, לשמור על עדרי בקר, ובמקרים מסוימים אף לצוד חזירי בר הקנו לו מקום של כבוד ברשימת כלבי השמירה. עם זאת, אותו כוח הרתעה עלול לייצר אתגר לבעלי דוג דה בורדו. דוג דה בורדו ידרש לעבור חינוך יסודי לצייתנות ולקבלת מרות, אם נרצה שיבין ויפעל לפי ה כללים של העולם האנושי החדש שלו. למרות שדוג דה בורדו לומד מהר והינו בעל רצון עז לרצות, הוא גם יכול להיות רכושני ומגננתי ביחס ל משפחה ורכושה. אילוף הגור זו הדרך היחידה לחיות בשלום עם כלב בבית. חינוך דוג דה בורדו צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים במבנה להקה מטבעם, וככאלה, הם זקוקים למנהיג. הבוס הראשון של הדוג דה בורדו שלך היה אימו. כל שיעורי החיים שלו הגיעו מאמא ומהגורים הנוספים בהמלטה. במיוחד עם בודי-גארד כמו הדה בורדו, אתה מוכרח לתפוס פיקוד מוקדם ככל האפשר ולהבהיר לו מה היא התנהגות ראויה במונחים שהמוח הכלבי והקטן שלו יבין. מנקודת מבט כלבית, כללים אנושיים אינם הגיוניים !

הגיל האידאלי לחינוך דוג דה בורדו

כאשר אתה מתחיל את תהליך האילוף, קח עובדה זו בחשבון : 20 השבועות הראשונים לחייו של כל כלב הם התקופה המתאימה ביותר ללמידה. תקופה שבה המוח שלו עדיין רענן ומסוגל לספוג כל שיעור, חיובי או שלילי. חוויות חיוביות וחיברות נכון בתקופה זו הן קריטיות להתפתחותו ככלב בוגר. כמות ואיכות הזמן שתשקיע בגור הדוג דה בורדו שלך עכשיו תקבע איזה מן מבוגר הוא יהיה.

לפי מחקרים שנעשו על כלבים, הכלב יחזור על כל פעילות שהוא מתוגמל בעבורה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם קורה משהו משמח כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי רוצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר תשומת ליבו של הגור הן באמצעות קיבתו. שמור על כיסיך עמוסי ממתקים לכלבלבים בכל עת, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כלא מקובל, כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע ש זה לא נכון). אם הכלב שלכם מחטט בפח, אוכל מהאוכל שלכם או עושה כל דבר שגורם לו להרגיש טוב, הוא יעשה את זה שוב. במצב כזה עליך לפקוח עין ולהשגיח. הוא צריך ללמוד מה טוב ומה רע דרך התגמולים והתיקונים שלך.

כלל חשוב : הגור חייב ללמוד שאתה עכשיו כלב האלפא ומנהיג הלהקה החדש שלו.
כלל חשוב נוסף: כלב לומד בעיקר כשהוא מצליח להבין מה רוצים ממנו. זכור תמיד שהגור אינו יודע דבר על אמות מידה אנושיות של התנהגות. לכן דרושות סבלנות ונחישות.

באנגלית: Dog de ​​Bordeaux

>>>גולשים אחרים גם התעניינו באילוף רועה בלגי

 

תפריט נגישות