Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

משחקי רופא וחולה – כך תכינו את הכלב לביקור אצל וטרינר

ביקור אצל הווטרינר אולי נראה לך כרגע כמו משחק ילדים, אבל אם הגור שלך מעולם לא ביקר אצלו, זו יכולה להיות חוויה מפחידה. אתה יכול להכין את הכלב שלך לביקור כזה על ידי "משחקי רופא וחולה" כדי להכין אותו לבדיקת וטרינר.

תוכל ללמד את הכלב את המיומנויות הדרושות, צעד אחד צעד, באופן שאינו נחווה כמכביד או כמאיים עבור הכלב. השתמש בסימן מילולי (מילה כמו 'כן' או 'קליק') כדי להודיע לכלב שהוא עושה זאת נכון. שתי ידיך יהיו על הגור שלך במהלך השיעור, ולכן סימן מילולי יהיה נוח יותר מאשר קליקר רגיל שבמקרה הזה סתם יחריש את אוזניו של הכלב.

אחרי הסימון המילולי, צ'פר את הכלב עם חטיף קטן, בגודל אפונה, כדי שלא יתמלא מהר מדי. בכל פעם שהגור שלך קופא מפחד או מנסה לברוח, שחרר אותו בעדינות ותן לו להירגע. זה רק אומר שהוא מתרגש מדי ועדיין לא מוכן לעשות את זה. חזור על מה שהוא יכול להתמודד איתו והמתן מספר מפגשים לפני שתעלה את הרף. סימן מילולי וחטיף לאחר כל חזרה.

סימולציה של שולחן בדיקה

הנח מחצלת מונעת החלקה על שולחן פיקניק או כל משטח יציב אחר. הרם את הגור שלך והנח אותו על המחצלת. שים את הידיים שלך עליו כדי למנוע ממנו לקפוץ (קח את המחצלת הזו איתך לביקורי וטרינר אמיתיים, כדי שהגור שלך לא יחליק על השולחן). לטף את חיית המחמד שלך ודבר בנימה קלילה, הענק חטיף כל 20 שניות בערך. תוכל להתקדם בסימולציה הזו לבחינה רפואית כפי שמבצע וטרינר, אך עשה זאת רק במידה שהכלב מוכן לה.

החזקת הכלב במקום

עוזר הוטרינר יחזיק את הכלב שלך כדי לרסן אותו. כך תרגיל אותו מבעוד מועד: התחל עם התכרבלות – החזק אותו בצמוד אליך שלך בצורה נוחה כשראשו מופנה כלפי חוץ. עשה זאת לכמה רגעים, וכשהוא נרגע, סמן לו מילולית, לטף ושחרר אותו. כשהוא מקבל את החיבוק שלך בשלווה, החזק וסגור בעדינות גם את פיו למשך שלוש שניות, עשה זאת עם יד אחת.

אוזניים
החזק ועסה כל אוזן בנפרד, כשמדי פעם אתה מרים את האוזן ומציץ פנימה. כשהכלב מרגיש בנוח עם זה, הסתכל יותר מקרוב, ובחן כל אוזן לעומק. בשלב זה, אתה יכול להעביר ברפרוף את הזרת שלך על החלקים הפנימיים של האוזן. לא לתקוע אצבעות או כל דבר אחר לתוך תעלת האוזן, אלא רק להרגיל את הכלב למגע באזור האוזן.

עיניים
התחל עם ליטוף עדין של עיניו הסגורות עם אצבעותיך. עסה את האזור סביב העיניים. הרם את אחד העפעפים מעט כלפי מעלה באמצעות האגודל של יד אחת. הרם את העפעף עם אצבע אחת תוך כדי שאתה מושך בעדינות עם האגודל השני כלפי מטה מתחת לעינו. בהדרגה החזק את העיניים פתוחות זמן רב יותר, עד חמש שניות, והצן לתוכן.

פה
למד את הגור שלך לאפשר לך לפתוח את פיו ולגעת בשיניו. בשלב הראשון גע בשפתיו. הרם מעט את השפה מספיק כדי לראות את שיניו. גע בעדינות בשיניו. עכשיו פתח את פיו מאוד בהדרגה; עליך לפתוח אותו רחב מספיק כך שפאשר יהיה להסתכל פנימה. רוב הגורים פותחים את פיהם כשנוגעים להם באזור מסוים בפה, ממש מאחורי הניבים.

רגליים וכפות רגליים
עסה כל רגל בנפרד, מלמעלה למטה, כשהגעת למטה, החזק את כף הרגל לכמה שניות. אם הכלב מושך את כף רגלו משם, שחרר ואז נסה שנית. ברגע שכף רגלו רגועה, כופף בעדינות וישר את רגלו. לאחר מכן, תן מעט תשומת לב לאצבעותיו. אתה יכול לשחק איתו "סבתא בישלה דייסה".

משחקי וטרינר עם הגור שלך ילמדו אותו לקבל טיפול מוטרינרים. הוא יהיה פחות חרד במהלך הבדיקות והווטרינר שלך יעריך מאוד את שיתוף הפעולה ואת עבודת ההכנה.

(נכתב בלשון זכר אך פונה לכל המינים באופן שווה).

תפריט נגישות