Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כלבים וילדים / כלבים ותינוקות

ילדים וכלבים יכולים להסתדר מעולה זה עם זה. כלבים יכולים לעזור לילדים ללמוד לכבד בעלי חיים ולטפל בהם. הילד יכול ללמוד מזה שיעור גדול באחריות. וגם הכלבים מרוויחים.

ילדים יכולים להעשיר את חיי הכלבים ולהיות החברים שלהם ולשחק איתם. עם זאת, אם שני הצדדים לא למדו להתנהג כראוי זה עם זה, אפשר להגיע למצבים לא נעימים. לפעמים כלבים וילדים יכולים להפחיד ולפצוע אחד את השני (המאמר מתייחס לילדים, אבל הרבה מהכתוב כאן מתאים גם ליחסי תינוקות וכלבים).

בעיות פוטנציאליות בין כלבים וילדים (או כלבים ותינוקות)

כלבים לעתים קרובות מפרשים את התנועות המהירות והבלתי צפויות של ילדים כמאיימות – או כהזמנה למשחק. כלבים יכולים לחשוב על ילדים קטנים כהזמנה למשחק, כי ילדים בדרך כלל יהיו בגובה העיניים שלהם. הכל טוב ויפה אבל יכול לקרות שאו הילד או הכלב, או שניהם, יתרגשו יתר על המידה ויצאו מכלל שליטה במהלך משחק, והם עלולים להיפצע או להיבהל. לדוגמא, אם הילד משחק תופשת עם הכלב (לא מומלץ!),  הכלב עלול לקפוץ על הילד ולהפיל אותו או שהילד ייבהל ויפחד ואולי אפילו ייפול על הכלב וייפגע בו.

בנוסף, ילדים עדיין לומדים את העולם שסביבם, ולכן עשויים למשוך את הכלב בזנב או באוזניים, או לפעול באגרסיביות בדרך אחרת, מבלי להבין שהם פוגעים בכלב. ילדים יכולים לזרוק דברים על הכלב, בדיוק כפי שהם היו זורקים דברים אחד על השני. כאמור, מבלי שידעו שזה יפחיד את הכלב או אפילו יגרום לכלב לנשוך אותם. דוגמאות אלו ממחישות מדוע השגחה והדרכה הורית מתמדת היא קריטית על מנת להבטיח שילדים וכלבים יוכלו לבלות אחד עם השני בצורה בטוחה.

עזור לילדים להיות טובים אל הכלבים

ילדים צריכים ללמוד איך לגשת ולתקשר בעדינות עם הכלב. ברחוב – תמיד תגיד לילדים שלך שישאלו את הבעלים של הכלב אם הם יכולים ללטף את הכלב. עליהם לעמוד בשקט ולתת לכלב להתקרב אליהם ולא להיכנס לטריטוריה של הכלב. כלבים מתקשרים באמצעות שפת גוף. עבור לכלבים, כשמישהו מגיח מעל לראשיהם, נעמד מולם, נשען עליהם ובוהה בהם – כל אלו עלולות להתפרש כתנועות מאיימות.

במקום זאת, ילד צריך לאפשר לכלב לרחרח את כף ידו הסגורה כשהיא נמצאת קרוב לגופו של הילד, ולאחר מכן ללטף את הכלב מתחת לסנטר. כף כדאי לפעול – ולא להושיט ישר את היד מעל ראשו של הכלב. זה כאמור יכול להלחיץ או להבהיל את הכלב.

למד את הילדים איך לשחק עם כלבים. איך ללמד את הכלב להביא חפץ שזורקים לו. איך להשתמש בצעצועים. למד אותם להימנע ממאבקים או משחקים כוחניים עם הכלב. עליך גם לאלף את הכלב שלך "לעזוב" צעצוע ברגע שיתבקש ממנו. אמנם אין שום דבר רע מיסודו במשחקי משיכה (זה לא גורם לכלבים להיות אגרסיביים). תצטרך לאמוד את הטמפרמנט של הכלב ושל הילדים שלך ולהעריך אם הם מסוגלים לשחק במשחק הזה מבלי שזה ייצא משליטה. הכלב שלך צריך לדעת פקודות כגון "תעזוב" או "תן" כדי לשחק במשחק הזה. הוא צריך לדעת לעצור כאשר נאמר לו לעשות זאת.

ילד יכול לעזור לכלב להפוך לכלב נעים וחברותי

כלבים חייבים ללמוד, בתהליך של סוציאליזציה והכשרה, איך להיות נינוחים בקרבת ילדים ולהתנהג כראוי סביבם. תקופת ההסתגלות לילדים תהיה קלה ויעילה ביותר כשהכלב עדיין גור. במיוחד בגיל שבין 6 ו12 שבועות. אם נוצר חיבור בריא בין כלב לילד בראשית חייו של הכלב – הדבר מבטיח שהכלב יגדל להיות חברותי, ולעולם לא יהיה תוקפני כלפי ילדים.

למד את הילדים לטפל בגור ולתת לו צ'ופרים.
כלבים בוגרים ללא ניסיון רב עם ילדים צריכים להיות בפיקוח מתמיד. על האינטראקציות להיות עדינות. כדאי ליצור עבורם קישורים חיוביים בין הילדים ובין דברים טובים שקורים להם (אוכל, צ'ופרים, משחקים). חשוב לאפשר לכלב להסתגל לסביבת ילדים, רק אל תשכח לשים לב כמה הילדים קרובים לכלב ומה הם עושים.

איך לפעול כשמגיע כלב בוגר הביתה

ראשית, יש להושיב את הילדים במרחק מה שייראו איך אתה נותן צ'ופרים לכלב שלך ומלטף אותו. בשלב הבא בקש מהילדים להתקרב אל הכלב ולזרוק חטיפים לכיוונו. בסופו של דבר הם יכולים להציע לכלב חטיף היישר מכף ידם הפתוחה (שלא יחזיקו את החטיף באצבעותיהם).

צפה בתגובות הכלב וחפש סימנים של פחד או התגוננות. אל תכריח אותו לעשות משהו שהוא לא מרגיש בנוח איתו. המטרה היא להפוך את הדברים לטובים ונע
ימים עבור הכלב כאשר הילדים בסביבה. אם אתה רואה סימן לפחד או תוקפנות, ייתכן שתזדקק לעזרה מקצועית כדי לקרב בין הכלב לילדים.

לא כל הכלבים יכולים לחיות בשלום עם ילדים. במקרים מסוימים ייתכן שיהיה צורך להעביר את הכלב למשפחה ללא ילדים.

אל תאפשר לילדים שלך לשחק בפראות עם ​​הכלב שלך, או לכלב שלך להתרגש יתר על המידה ולצאת מכלל שליטה. לענישה גופנית אין מקום בין אם המעשה הפסול נעשה ע"י אחד הילדים ובין אם ע"י הכלב.

 

 

תפריט נגישות