Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כלבי שיצו – חינוך גורי שיצו למשמעת

מעוניינים ללמוד על אילוף שיצו? במאמר זה תוכלו להבין מה המחיר, כמה זמן זה לוקח, מידע על שיטות האילוף את כל המידע שאתם צריכים לפני שאתם פונים למאלף כלבים!

כלבי שיצו – קצת רקע

סוג הכלב שיצו מגיע אלינו מסין הרחוקה, שם זכה למעמד של חיה מקודשת. משמעות השם שיצו בעברית הינו אריה – למרות שהשיצו דווקא נראה לנו כמו כלב שעשועים חמוד ופרוותי. שיצו הוא גזע הכלבים הנפוץ ביותר בישראל בזכות החביבות שלו ככלב חברותי, נעים ומתמסר. תכונה טובה של השיצו היא כי הוא סוג כלבים שלרוב אינו מנשיר את שיערו ובכך גומל חסד עם חולי הניקיון שבנינו.

בנוסף, השיצו הוא גם כלב אידאלי לילדים, בגלל ההתמסרות של השיצו לבעליו הוא מייצר אמפתיה ורצון הבעלים לדאוג כלפיו ובכך הילדים מגלים יותר אחריות כלפיו ונעשים ערים יותר לסביבתם. דווקא בגלל שהשיצו נמצא תמיד במרכז העניינים ומושך תשומת לב של סובביו, הוא מפתח התפנקות שיכולה להכביד על הבעלים שלו. לכן חשוב מגיל קטן למצוא מאלף כלבים שיעבוד עם השיצו ויעזור לו בהסתגלות בביתו החדש כדי שישתלב כראוי. בהמשך העמוד תוכלו לקרוא מידע, שיטות אילוף ומחירים הנוגעים לאילוף שיצו.

מה המחיר לאילוף שיצו?

מחיר של אילוף שיצו הוא 300 ש"ח בממוצע. טווח המחירים נע בין 200 – 400 ש"ח והוא משתנה בין מאלפי הכלבים השונים ובין כמה פרמטרים שעליהם נסביר בהמשך. יש לציין שהמחיר אשר צוין הינו בעבור מפגש אחד של שאורכו נע בין שעה – לשעה וחצי.

איך לאלף גורי שיצו?

הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם כבר ביומו הראשון של השיצו אצלכם, שיוכלו לעזור לאילוף שיצו נכון במהרה:

השתדלו לא להרים אותו כל הזמן על הידיים – כמו שתינוק נולד ואנו לא רוצים שיתרגל להירדם על הידיים של הוריו, כך גם השיצו כגור קטן אינו צריך להיות תלוי בבעליו שירים אותו בכל עת כי הדבר אינו יוצר ביטחון ותומך בהתפתחותו התקינה. מטרת הליכתו של שיצו על הקרקע היא להכיר ולזהות את הסביבה החדשה שלו וכשאנו עושים זאת אנו יכולים להפחיד אותו ולייצר אנטי נגד בעליו כי הוא פולש לסביבתו. במידה וכן נצטרך להרים את השיצו נמליץ להביא לו תגמול חיובי כמו חטיף או ליטוף מקדים, על מנת לייצר ביטחון ושלווה בהסגלותו.

חשיפת השיצו לעולם – רוב בני האדם מקבילים את היחס לשיצו עקב הגודל שלו לתינוק קטן שזה עתה נולד, אך גישה זו מטעה את הבעלים לא לחשוף את השיצו לעולם בימיו הראשונים כפי שתינוק אינו חסין לאוויר העולם וההפך הוא הנכון. כלבי השיצו, וכלבים קטנים בכלל מסתגלים מהר יותר מבני האדם ואף רצוי הדבר כי ככל שילמדו יותר על אובייקטיבים שונים מהם בעולם כך יוכלו לשרוד בצורה טובה יותר. אז כאשר השיצו שלכם יוצא לפגוש עולם וגם כלבים אחרים הוא יכול במהרה להתחבר ולהכיר בעוד כלבים מסוגים שונים והדבר יקל עליכם כבעלים כשיגדל בהמשך בעקבות בחינוך מגיל צעיר.

צריכים עזרה באילוף שיצו? דברו איתנו!

 

 


אילוף שיצו – שיטות נפוצות

אילוף שיצו בשיטה החיוביתשיטת הגישה החיובית מבוססת על מתן תגמולים חיובים במידה והשיצו מבין מהי התנהגות חיובית ומטרתנו לעודד להגברתה.

אילוף שיצו בשיטה הקלאסית – שיטה זו מבוססת על הצבת גבולות ונתינת עונשים (לא להכות את השיצו למי שתהה) במקרה הצורך על מנת שהשיצו יבחין בין התנהגות חיובית לשלילית.

אילוף שיצו באמצעות השיטה המשולבת – שילוב בין תגמול חיובי לעונש ובכך לאפשר לשיצו ללמוד להבחין בהתנהגות הרצויה מצד הבעלים שלו.

כמובן שהשיטות לאילוף שיצו תלויות באופי השיצו וצרכיו שכדי להבין אותם ניתן להיעזר במאלף כלבים מיומן שיסייע לכם להכיר את הכלב שלכם בצורה הנכונה ביותר וביחד תבנו תוכנית אימונים המותאמת אישית לאופיו של כלבכם.

>>>גור שיצו חדש? מחפשים שם לכלב? שמות לכלב שיצו

אילוף שיצו – כמה זמן זה יקח?

אילוף שיצו לוקח בין 5 – 10 מפגשים בממוצע. לא ניתן להגיד בוודאות כמה זמן זה יקח מכיוון ולכל כלב יש את בעיות ההתנהגות שלו וכמובן שזה גם תלוי במטרת האילוף. תוכלו לקבל הערכה מדויקת לכמה זמן זה יקח לאחר פגישה ראשונית עם מאלף הכלבים.

מתי כדאי להתחיל לאלף את השיצו?

הזמן הטוב ביותר שבו אילוף השיצו יהיה הכי אפקטיבי הוא ב-9 השבועות הראשונים לחייו. או במילים אחרות – כמה שיותר מוקדם, יותר טוב וזאת מכיוון וככל שהכלב יותר צעיר כך הוא יותר פתוח ללמידה והיכולת שלו לקלוט וללמוד דברים חדשים יותר טובה. במידה והכלב שלכם לא בטווח הגילאים הזה – אל תאבדו תקווה כי זה אף פעם לא מאוחר. במידה ואתם מתקשים לנהל את חייכם עם השובב הקטן, מאלף כלבים תמיד ידע לפתור כל בעיה שתצטרכו.

>>>אולי יעניין אילוף גורי שיצו לצרכים, לחצו על הקישור 

אילוף שיצו עם מאלף כלבים מקצועי

אז למה בכלל כדאי לכם לאלף את השיצו ביחד עם מאלף כלבים? מאלף כלבים מקצועי ידע לאבחן את השיצו ולהבין מה הם הגורמים לבעיות התנהגות שאתם כרגע חווים. לאחר שיאבחן את בעיות ההתנהגות, מאלף הכלבים יבנה תוכנית אימונים אשר מותאמת במיוחד לכלב שלכם ולאופיו. מעבר לכך, מאלף הכלבים יעזור לכם בבניית תקשורת בריאה או במילים קצת יותר פשוטות – אתם תבינו בדיוק את הכלב שלכם ותלמדו איך לפעול איתו בכל מצב. זכרו דבר אחד אחרון וחשוב – אילוף כלבים = השקעה לטווח ארוך.

 


עובדות על כלבי שיצו

השיצו הכי חמוד (ומפונק) שראיתם אי פעם 🙂

באנגלית: Shih Tzu

תפריט נגישות