Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

קאנה קורסו – אילוף כלבי קאנה קורסו

מקורו של הקאנה קורסו באיטליה (לפני 2000 שנה). יש הטוענים כי במקור שימש ככלב מלחמה עבור האימפריה הרומית. באיטליה שימש גזע זה למגוון תפקידים – כלב ציד, כלב שמירה. קאנה קורסו הוא לא רק כלב חזק וקשוח, אלא גם כלב חברותי ומשפחתי בעל אופי יציב. שילוב נדיר זה של תכונות הפכו אותו לכלב עבודה מעולה והובילו איכרים רבים לאמץ אותו לשיגרת יומם ולהיעזר בו. בין היתר כלב זה שימש לאבטחת עגלות משא, שמירה על עדרי בקר. הם גם עזרו לקצבים בהובלה של הבקר (למכירה בשוק או לשחיטה). במקרה הצורך היה הקאנה קורסו נדרש להשליט את מרותו על חיה עצומה כגון שור. גזע זה הוא גם בעל חיים אינטליגנטי באופן יוצא דופן. עם זאת, אותה החוכמה עלולה להוות אתגר לבעלי קאנה קורסו. קאנה קורסו ידרש לעבור חינוך יסודי לצייתנות ולקבלת מרות, אם נרצה שיבין ויפעל לפי הכללים של העולם האנושי החדש שלו. למרות שקאנה קורסו לומד מהר והינו בעל רצון עז לרצות, הוא גם יכול להיות רכושני ומגננתי ביחס ל משפחה ורכושה. אילוף הגור זו הדרך היחידה לבן משפחה כלבי. חינוך קאנה קורסו צריך להתחיל ביום בו אתם מביאים את הגור לביתכם.

כל הכלבים חיים בטבע בלהקות , וככאלה, הם זקוקים למנהיג. הבוס הראשון של הקאנה קורסו שלך הייתה אימו . כל שיעורי החיים שלו הגיעו מאמא ומהגורים הנוספים בהמלטה. עכשיו אתה צריך לתפוס את תפקיד המנהיג ולהבהיר לו מה היא התנהגות ראויה במונחים שהמוח הקטן שלו יבין. זכור כי מנקודת מבטו של גור כלבים , אין הגיון בכללים אנושיים.

מתי כדאי להתחיל עם אילוף קאנה קורסו

זכור זאת – זמנה הטוב ביותר של הלמידה היא בחמשת החודשים הראשונים לחייו של הכלב (כל כלב). זהו גיל שבו המוח שלו עדיין רענן ומסוגל לספוג כל שיעור, שלילי או חיובי. רשמים חיוביים וחיברות נכון בשלב זה בחייו הן קריטיות להתפתחותו ככלב בוגר . כמות ואיכות הזמן שתשקיע בגור הקאנה קורסו שלך בנקודה זו תקבע איזה מן כלב הוא יגדל להיות .

מדעי התנהגות כלבים אומרים לנו כי הכלב יחזור על כל פעילות שהוא מתוגמל בעבורה. זה נקרא חיזוק חיובי. אם משהו טוב קורה, כמו ממתק טעים או חיבוקים ונשיקות, הגור באופן טבעי ירצה לחזור על ההתנהגות. באותו המחקר גם הוכח כי אחת הדרכים הטובות ביותר למוחו של גור הוא דרך קיבתו. שמור על כיסיך עמוסי ממתקים לכלבלבים בכל עת, כך שתמיד תוכל לחזק התנהגות טובה ברגע שהיא מתרחשת.

אפשר לחזק את הגור גם כשהוא מצליח להימנע מהתנהגות שלילית או מה שאנו בני אדם עשויים לשקול כלא מקובל , כמו חפירה בפח האשפה (הכלב לא יודע שאסור ). אם הכלב שלכם חופר בפח, אוכל מהאוכל שלכם או עושה כל דבר שגורם לו להרגיש טוב , הוא יעשה את זה שוב. במצב כזה עליך לפקוח עין ולהשגיח. הוא צריך ללמוד מה טוב ומה רע דרך התגמולים והתיקונים שלך.

כלל חשוב : הגור חייב ללמוד שאתה עכשיו כלב האלפא ומנהיג הלהקה החדש שלו.
כלל חשוב נוסף: אתה צריך ללמד אותו באופן שהוא יבין. זכור תמיד שהגור אינו יודע מה זו התנהגות אנושית. זה לא דבר שמדבר אליו או מוכר לו.

באנגלית: Cana Corso

 

תפריט נגישות