Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

קבליר קינג צ'ארלס ספנייל

בדומה לכלבי שעשועים אחרים, גם הקבליר קינג צ'ארלס ספנייל פותח במקור כגזע של כלבי ציד – אך מהר מאוד נמצא לו ייעוד שונה לחלוטין. כמו ששמו מרמז, מקור הגזע באצולה הבריטית באנגליה. למעשה, מספרים שבמאה ה-17, כמעט שלא ניתן היה לראות את המלך צ'ארלס השני ללא כלב או שניים מגזע זה. למען הדיוק, היה זה גזע מעט שונה אך בעל מראה דומה שנקרא "טוי ספנייל קטן". הקבליר קינג צ'ארלס ספנייל הוא צאצא של אותו גזע עתיק, והוא פותח בשלב מאוחר יותר בניסיון "לשחזר" את כלביו של המלך צ'ארלס מבחינת אופי ומראה. הניסיון הצליח לא רע מכיוון שכיום זהו אחד מגזעי הכלבים הפופולריים בעולם. הקבליר משמש ככלב ליווי, שעשועים וכבן משפחה.

אופי ודפוסי התנהגות

הקבליר מאופיין בהבעה נעימה ובמראה חינני. קשה לא ליפול בקסמו. זהו כלב ידידותי, עליז, וחובב מושבע של משחקים. לקבליר יש אופי נהדר ומאוד נוח. מצד שני, היות ולשורשיו של הגזע יש עבר של ציד, הקבליר עלול לפתח הרגל של רדיפה אחר כלבים אחרים או אנשים. לכן, רצוי להציב לכלב גבולות ולא לאפשר לו לפתח הרגלים של כלבי ציד. אם תפעלו כך, רוב הסיכויים שבסופו של דבר לא יהיו בהתנהגותו סימנים לתוקפנות או אגרסיביות. בשורה התחתונה הקבליר הוא כלב שמסתדר מצוין עם אנשים (וילדים בפרט) ועם בעלי חיים אחרים.

כלב זה מסוגל ליהנות מפעילויות ספורטיביות. אך עם זאת, הוא מסוגל באותה המידה ליהנות מרביצה משותפת בסלון יחד עם שאר חברי המשפחה. כך שמדובר בכלב סתגלן המתאים את עצמו די בקלות לפעילות המשפחתית.

בהמשך לנאמר, אם חפצים להפעיל את הכלב מבחינה ספורטיבית, די בכחצי שעה ביום של פעילות כגון הליכה, ריצה, משחקי כדור וכד' (ורצוי לא במזג אוויר חם במיוחד מכיוון שגזע זה רגיש מעט לחום). מבחינת חינוך למשמעת, חשוב להקפיד על חוקים ברורים ועקביים. רק כך הקאבליר יוכל להשתלב בבית בצורה טובה ולהסתגל לחיים בחיק משפחתו החדשה.

פרווה ומבנה גוף של קבליר קינג צ'ארלס ספנייל

הקבליר הינו בעל מבנה גוף קטן וארוך, ואוזניים פרוותיות גדולות. הוא מתנשא לגובה מקסימלי של 33 סמ' ומגיע למשקל של 8 ק"ג. לקבליר פרווה בינונית המופיעה בארבע קומבינציות של צבעים:

פרווה עם כתמים

• בלנהיים: לבן עם כתמים חומים  • טריקולור: לבן עם כתמים שחורים וחומים

צבעים חלקים

• רובי: אדום/חום עשיר, ללא כתמים לבנים  • בלק אנד טאן: שחור עם חום שזוף

במטרה לשמר את הצבעים הללו, מגדלי קבליר מקפידים לזווג כל קבוצה בתוך עצמה.

טיפוח כלבי קבלייר קינג צ'ארלס ספניאל

פרוותם של כלבים אלו זקוקה להברשה מדי שבוע ולעתים אף מדי יום על מנת שתישמר רכה ונעימה למגע וללא קשרים.
מקלחת אפשר לעשות פעם בחודש, עם שמפו לכלבים. אם הכלב אינו אוהב להתקלח אפשר לחפוף פעם בחודשיים ופעם בחודש לחפוף בשמפו יבש לכלבים ללא שימוש במים.

אילוף קבלייר קינג צ'ארלס ספניאל

כלבי קבלייר קינג צ'ארלס ספניאל מסתגלים ומגיבים היטב לאילוף. בכל הנוגע לכלבים מגזע זה – כדאי לאלפם אך ורק באמצעות אילוף כלבים בשיטות חיוביות. אמנם אילוף בשיטה של חיזוקים חיוביים בלבד דורש יותר סבלנות ויותר זמן, אבל אם אתם רוצים כלב שמח ומאושר – זו האופציה היחידה עבורכם. לצורך המחשה, הדבר דומה לאילוף כלבי נחייה שזוכים גם הם לאילוף ממושך ועדין שעוזר בעיצוב אופיים הנוח.

כלבי קבלייר אוהבים מאוד משחקים ולכן מאוד מומלץ לאלף את הכלב ע"י משחקים. לדוגמה: כאשר הכלב מבצע כהלכה פגודה כגון "שב" יש לתגמל אותו במשחק נשיכה או בכדור. דבר נוסף שראוי לציין הוא שבדומה לגזעים קטנים אחרים, גם כלבי קבלייר מעדיפים להיות תמיד בחברת אנשים או בע"ח אחרים ולכן אם אתם נעדרים הרבה מן הבית (לטובת עבודה למשל), מומלץ לשקול לקנות כלב נוסף כדי שתמיד יהיה להם עניין ולא יהיו רגעים משמימים ולא נעימים.

בעיות בריאות ידועות

לקאבליר ישנן נטיות גנטיות הקשורות לבעיות בגב ובאגן, דלקות עיניים, בעיות לב שיכולות לגרום מוות בגילאים צעירים, כאבי בירכיים ובעיות חירשות קלות בגיל מבוגר. בגלל הסיכונים הללו, חשוב לבצע בדיקה גנטית לפני הרבעה, ולפני רכישה כדאי לסקור את ההיסטוריה הרפואית של הכלב ולוודא שאין בעיות רפואיות חמורות במשפחתו. בנוסף, בכלבים אלו קיימת גם נטייה להשמנה ולכן חשוב להקפיד על תזונה מתאימה ומתונה. ניתן כמובן גם להתייעץ עם וטרינר בנושא.

תפריט נגישות